sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Vuosi 2011 yhteenveto

Ihan huippuvuosi kaikin puolin!
Pistetään heti ensi alkuun listaus hailaiteista:

- Vuokattihiihdosta elävänä selviytyminen tavoite aikaan 4h. Annoin itsestäni kaiken tällä reisulla.
- Kympin maantiejuoksu alle 50minuutin.
- Joroisten puolimatkan-triathlon täydellisesti tavoite aikaan 5h30min ja melko helposti meni. Ihan huisa kokemus.
- Aarne pojan syntyminen perheeseen.

Kunto koheni kohisten pitkin vuotta. Ihan ei ole helppoa ollut kaiken aikaa, mutta kyllä se vain niin on, että sitkeys ja peräänantamattomuus aina lopulta palkitaan.Välillä treenasin reippaasti yli oman kykyni, mutta uskon, että näistä viikoista sain lopulta todella paljon kokemuksia omien rajojen käsittämiseen ja ymmärtämiseen. Loppuvuosi marraskuun alusta lähtien onkin sitten mennyt ihan muissa merkeissä kuin urheilun parissa.

Sitten "hieman" stasistiikkaa. :)
Treenitunteja yhteensä 369, likipitäen sama kuin edellisenä vuonna (2011=372). Vaikka tuntimääräisesti on temuiltu sama määrä, on kilometrejä esim. fillarilla ja juosten tullut lisää. Eli vauhti on pikkaisen kehittynyt parempaan suuntaan.
Uinnissa jäin hieman verrattuna 2010 vuoteen. Tätä tosin osin selittää Jyväskylän tämän hetkinen uimahallittomuus, joka todellakin haittaa uintia, ainakin näin talvikaudella. ;)
Sitten tuo maanmainio maailmaan putkahtanut vekara on tietty hillinnyt loppuvuoden liikunnallisuutta. Viimeisen kolmen kuukauden treenimäärät ovat ollet jotakuinkin puolet ja välillä hitusen alle normaalin. Täytyy tunnustaa, että hieman yllätti lapsen vanhemmilta vaatima aika ja energia. Meidän Aarne ei sit ollutkaan sellainen jokaisen vanhemman haaveissa siintävä unelmavauva, joka vaan nukkuu, syö ja lopun ajan viihtyy.  
Vuosi 2010 vs 2011. Klikkaamalla isommaksi


Kuten olen jo joskus aikaisemmin maininnut, olen melkoinen tilastoaddikti. :) Alla olevan kuvan mukaista excel taulukkoa pidän treenianalyysiohjelman kylkiäisenä. Olen tarkkaillut nukkumistakin ihan vaan siitä syystä, että olen todella huono nukkuja muutenkin, niin tarkkailemalla yöunien tasoa ja fiilistä olen voinut yrittää erottaa väsymyksen laiskuudesta. Ihan kaikkea tähän tilastosairauteen liittyvää en aio paljastaa. :D
Tuossa siis ote yhdeltä viikolta. Olin Vuokatissa vain ja ainoastaan treenaamassa:
2011 viikko 3. Klikkaamalla isommaksi

Viime vuonna tilastoin hieman enemmän kuin 2010 vuonna, joten ihan ei ole kurannttia vertailukelpoista matskua. Esim. maastopyöräily vs. maantiepyöräily voisi minun kohdalla mennä jotakuinkin niin, että 40km maastossa tarkoittaa ajassa 100km maantiellä. Myös sauvakävely/juoksu/rinne treenit on merkattu muu-osioon. Ensi vuodelle mukaan tulee myös vaunulenkit, eli vesselin kanssa tehdyt lenkit.

Omasta mielestäni olen urheilurintamalla vuonna 2011 saavuttanut sen minkä olen halunnut ja mihin olen pyrkinyt. Vuokattihiihtoon lähdin hieman riskillä, mutta riskin otto kannatti. Joroisten puolimatkalle valmistautumien meni taas ihan nappiin. Suoritus oli todella paljon helpompi, kuin mitä olin odottanut. Maaliin tuloa ei varmasti ihan hevillä unohda. :)

No mutta nyt olisi sitten uusi vuosi ja uudet kujeet. Mun osalta tästä tulee luultavasti sellainen välivuosi urheilujen suhteen. Ensi viikon maanantaina operoidaan olkapää ja se ottaa kuitenkin aikansa, ennen kuin voin todellisen haroittelun aloittaa. Aarne poikakin ottaa tietysti oman aikansa. Jos sitä jotain pikku kisoja saisi loppukesälle aikaiseksi, niin olisin tyytyväinen.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...